2008. szeptember 12., péntek

Indulás

Hát igen, eljött a nagy nap!

Zoli autójaReggel 3:30 körül jött értem Tuza Zoli, akinek az 1.2 literes Opel Corsájával mentünk hárman. :) Útközben találkoztunk Zoli öccsével Lajossal, aki a tegnap leadott cuccokat egy Ford Transittal szállította nekünk. Vele jött még a húga, Eszter is. Tatabányánál felvettük Kubinger Ágit, így lettünk hárman a Corsában. Reggel 7-kor értük el a magyar határt, szóval nem siettünk a pakolászással útközben.

Transit csurig pakolva Váltott sofőrös megoldással mentünk, így nem kellett megállni aludni, de Lajos egyedül nyomta végig az egészet. (közben vagy egy karton Redbullt megivott :) ) Időnként megálltunk tankolni, meg pihenni egy kicsit, amivel összességében legalább 2-3 óránk elment. Voltak szakaszok a német autópályán, ahol csak 30-40-nel lehetett menni, mert vagy nagy volt a formgalom, vagy útépítés volt. Voltak olyan esetek is, amikor Lajos például véletlenül Bécs felé hajtott fel egy pihenő után az autópályára, vagy rossz utat választott az elágazásoknál, ami vicces volt, de sok időt vesztettünk vele, mert meg kellett várni. Amúgy úgy mentünk, hogy a furgon ment elől, mondván, hogy megpakolva nem tudjuk előre, hogy mennyit bír, a Corsa könnyebben alkalmazkodik. De jól bírta, 110-130 km/h-val kényelmesen tudtunk haladni.

Végül 20:30-ra értünk ide. Bent lakunk a város közepében (itt) minden nagyon közel van. Jár busz is, de biciklivel a leggyorsabb/legkényelmesebb, viszont évente másfélszer annyi bringát lopnak el, mint ahány regisztrálva van, úgyhogy nem árt vigyázni...

BeköltözésÉn kaptam a legkisebb és egyben legolcsóbb szobát, de nem gond, elférek (2 emelet, 22-es ajtó). Kb 2,5x3,5 méter, az ablak a belső udvarra néz, amiből nem sokat látok, inkább a környező házak falaiban gyönyörködöm, viszont viszonylag csöndes. Van egy vasszekrényem, egy kétfiókos íróasztalom, egy elég jó ágyam, egy éjjeliszekrényem, egy polcrendszerem az asztal fölött és egy tükörrel felszerelt mosdóm. Van wifi a házban (13Mbit/800Kbit), úgyhogy nincs semmi gondunk. :) Mosógép, szárítógép, konyha, könyvtár, minden van ami kell, úgyhogy a 205 Euro nem is olyan vészes.

Az első sörözésBecuccoltunk, aztán olyan 0:30 körül elmentünk egy welcome sört inni a főtérre. :D Hát én még soha életemben nem ittam két kortynál több sört, nem szeretem a keserűt. De gondoltam, hogy hamár 2000 felé sör van Belgiumban, a sörök hazájában, meg kell innom egyet első este. Ági a Hoegaarden-t ajánlotta, így hát azt rendeltem. Nem volt olyan rosz, majd hozzászokom... A főtéren (Oude Markt) ültünk, és majd' meg fagytunk, mert kb 10 fok volt. Hazafelé rossz irányba indultunk, így kicsit sétálgattunk a környéken, de végül hazataláltunk :) Hulla fáradtan dőltem be az ágyba.

1 megjegyzés:

Péter I. Pápics írta...

Szia!

Bartókot üdvözlöm! Egy éve én is Leuven-ben töltöttem egy szemesztert, ha érdekel, az ehhez kapcsolódó (sokszor talán hasznos) bejegyzések itt: http://papics.eu/blog/?tag=erasmus

Ha nagyon sörözni kell, akkor a "Trappistes Rochefort 8"-at ajánlanám, ami egész más, mint amit itthon sör címén ismerünk :-)

Leuven nagyon jó hely, próbálok ott PhD-t szerezni :-)