2008. szeptember 21., vasárnap

Tizedik nap

Brussels centralTegnap este kiderült,hogy ma autómentes nap van Brüsszelben, amiből az következik, hogy ingyen lehet használni az összes buszt, metrót, villamost, így hát muszály volt elmennünk. Leuvenből vonattal 15 perc alatt ott voltunk Brüsszel szívében. A nagyobb tereken mindenol sátrak voltak felállítva és az egészséges életmúdra ösztönző programok voltak. Csak taxik és buszok közlekedtek, az egész város csendes volt, mindenhol bringások voltak az utakon. Sétálgattunk, megnéztük az európai parlamentet, a diadalívet és a hadtörténeti múzeumba is ingyen mehettünk be, ahol főleg repülőgépeket nézegettünk. Találkoztunk magyarokkal is és ettünk gofrit, ami iszonyú finom volt! :-) Ezután metróra szállva elmentünk az 1958-as világkiálításra készült Atomiumhoz, ami egy hatalmas térközepes kockarács elemmi egységéhez hasonlít, az egyik sarkára állítva.AtomBe is mentünk, a gömbökben termek vannak mindegnféle kiállítással, étteremmel, stb. A legfelső göbbe csak lifttel lehet felmenni, ami 5 m/s sebességgel ment, ami 1958 és 70 valahány között európa leggyorsabb liftje volt. Föntről gyönörű a kilátás, és ami a legviccesebb, hogy időnként emberek csúszkáltak le a tetőről. (lásd kép) 102 m magasságból lehetett egy kötélen végigcsúszni a földön álló katonai kamionig egy szem karabinerrel rögzítve, ami nem mindennapi élmény. Nagy nehezen Bálittal rászántuk magunkat, hogy kipróbáljuk, de sajnos elfogyott a jegy mire a pénztárhoz értünk. :-( KastélyUtána megnéztük a főteret meg a pisilő kisfiút, aki előtt nagy fieszta volt. Az állomással szemben Bartók Bélának is van egy szobra. Jó fárasztó napunk volt!